annejannink.reismee.nl

3e week Bali

Hoi Allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel hier, zit alweer aan het einde van de 3de week.

Het weekend van 10 & 11 mei zijn we met een groepje richting Lovina gegaan, een klein stadje in het noorden van Bali. We hadden met een groepje meiden een taxi gehuurd, die ons het hele weekend heeft rondgereden. Onderweg naar Lovina zijn we gestopt bij een koffieplantage waar we verschillende koffies en thees hebben gedronken. We hebben zelfs de Luwak koffie geproefd, een hele dure en speciale koffie. Daarna zijn we doorgereisd naar deUlun Danu Bratan tempel, deze tempel ligt aan een groot meer tussen de bergen. (zoals je kan zien op de foto's). Als laatste stop hadden we de GitGit waterval, dit is de grootste waterval in Bali met een hoogte van ongeveer 35 meter. Hier hebben we ook even in gezwommen om af te koelen van de lange rit. Als eindstop hadden we Lovina. In Lovina hadden we een mooi hotel geboekt aan het strand. Vroeg naar bed want de volgende ochtend vroeg op om dolfijnen te spotten. Na anderhalf uur varen op de zee (we hadden de moet al opgegeven) zagen we eindelijk een aantal dolfijnen langs komen. Hebben we ze toch nog kunnen spotten.

Zondagmiddag op de terug weg zijn we gestopt bij een Holy Hot Spring, het zag eruit als een klein zwembadje voor de lokale bevolking. Even een duik genomen in het warme bronwater en daarna terug gereden naar Ubud, want er stonden een sportieve activiteiten op het programma deze week.

Maandag hebben we een mountainbike tour gemaakt downhill. Een ontzettend leuke toch in de omgeving van Ubud. Onderweg gestopt bij rijstvelden, een lokaal huisje en bij een heilige boom die al meer dan 500 jaar oud is. Dinsdagochtend zijn we richting het Zuiden gegaan en zijn we gestopt bij een opvang voor zieke of jonge schilpadden. Wat zijn dit ontzettend mooie beesten. Daarna zijn we doorgereden naar een strand in Sanur, waar we heerlijk de hele middag aan het strand hebben gelegen.

Woensdagmiddag zijn we met een groepje wezen raften in een rivier dicht bij Ubud. Zware dag maar wel ontzettend leuk. Woensdagavond vroeg naar bed gegaan, want op de nacht van woensdag op donderdag moesten we om 2 uur s'nachts opstaan om de mountain Batur te beklimmen. Na ruim 2 uur wandelen en klimmen hadden we eindelijk de top bereikt, &zagen we het begin van de zonsopgang. Helaas werd het daarna vrij snel mistig en hebben we het laatste stukje van de zonsopgang gemist. Maar desondanks hadden we een prachtig uitzicht, en waren we het vroege opstaan en de zware wandeling allang weer vergeten. Eenmaal terug in Ubud hebben we s' middags een heerlijke balinese massage genomen. &voordat je het weet is de week dan alweer voorbij gevlogen.

Aankomende weekend gaan we richting het Zuiden, naar het Eiland Nusa Lembondgan en het stadje Seminyak. Wordt weer een leuk en gezellig weekend.

Tot snel,

Veel liefs uit Bali x