annejannink.reismee.nl

Lombok

Hoi Allemaal,

Een klein berichtje vanuit Lombok. Na een paar leuke dagen in Gili Trawangan zijn we met de boot richting Lombok gevaren. In Lombok aangekomen hebben we een trekking geboekt van 2 nachten en 3 dagen op de vulkaan Rinjani. We zijn zaterdagochtend om half 8 vertrokken op een hoogte van 600 meter. We hebben de eerste dag zo'n 10 uur gelopen en kwamen begin van de avond aan op de plek waar we die nacht in tenten zouden gaan slapen. We zaten op dat moment op een hoogte van 1900 meter en hadden een prachtig uitzicht op de krater van deze vulkaan. De krater bestond uit een meer met daarin een kleine vulkaan en aan de andere kant hadden we uitzicht over het eiland Lombok en de Gili eilanden. Na de zonsondergang werd het ijskoud, dus snel onze tent in en goed slapen voor de volgende dag.

De volgende dag om 7 uur opgestaan en vanaf 8 uur zijn we naar beneden gewandeld richting de krater. Eenmaal beneden aangekomen konden we heerlijk genieten en uitrusten in de Hotsprings. Na een pauze van 4 uur, begon de wandeltocht naar de 2de krater. Deze tocht duurde ongeveer 3 uur, maar was wel de zwaarste tocht van alle 3 de dagen. Stijl omhoog en bijna nergens grip. Eenmaal boven aangekomen zaten we op 2600 meter, met een prachtig uitzicht over de 1ste krater. Helemaal uitgeput zijn we savonds weer vroeg gaan slapen. De volgende dag was de tocht terug naar beneden, dit was best een pittige tocht. Het pad naar beneden was erg glad en er lagen overal losse stenen. Na een wandeling van 5 uur waren we eindeijk beneden aangekomen. Na deze 3-daagse trekking waren we ontzettend uitgeput maar hadden we toch een voldaan gevoel. Na de trekking zijn we meteen doorgereden naar Kuta Lombok, vandaag een heerlijke massage genomen vanwege alle spierpijn.

Vanavond nemen we het vliegtuig naar Java. Morgen gaan we de stad Jarkarta bekijken en daarna nemen we de trein richting Yogyakarta.

Tot snel weer.

Heel veel liefs uit Lombok