annejannink.reismee.nl

Java

Hallo Allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel hier. Vanaf a.s vrijdag heb ik nog maar 1 week voordat ik weer naar huis vlieg en mijn reis erop zit. Deze 2 maanden vliegen echt voorbij.

Ik zit dit moment in Yogyakarta. Ik ben vorige week dinsdagavond aangekomen in Jakarta, hier zijn wij 1 dag en 2 nachten gebleven. We hebben deze dag de highlight kunnen zien van deze grote stad. We waren blij dat we donderdag met de trein richting Yogyakarta vertrokken. Het is zo'n grote, drukke stad.

Na een lange treinreis van ongeveer 8 uur waren we aangekomen in Yogyakarta. Een ontzettend leuk gezellig stadje. Meteen een leuke hostel gevonden en de volgende dag hebben we lekker rustig aan gedaan. De dag erna zijn we naar het waterpaleis en het paleis van de sultan geweest. Mooi om te zien maar niet echt indrukwekkend. Waarvoor wij eigenlijk kwamen waren de tempels Pramandan en de Borobudur. Dus op zondag eind van de middag hebben we de tempel Pramandan gezien bij zonsondergang. Prachtige tempels om te zien.

Zondagavond zijn we richting de Borobudur gereden en daar in de buurt een hostel gepakt. Hier kwamen wij lokale mensen tegen die met ons een sightseeing wouden doen in de stad. Hierbij hebben we de lokale markt gezien en 2 kleinere tempels. Ontzettend leuk en gezellig dagje. De volgende dag zijn we naar de tempel Borobudur geweest en wat is dit een mooie en indrukwekkende tempel. Prachtig om te zien hoe ze dit allemaal gebouwd hebben. Nadat we de tempel hadden gezien en 100 keer op de foto waren geweest met Chinezen en de lokale mensen zijn we weer richting Yogyakarta vertrokken.

Hier blijven we nog 1 dag en 2 nachtjes en dan vertrekken we naar de vulkaan Bromo. Deze gaan we beklimmen met zonsopgang en daarna vertrekken we terug naar Bali.

Nog een drukke planning, maar nog steeds onzettend veel zin in. In de laatste week zal ik nog een klein berichtje plaatsen.

Tot gauw en liefs uit Java

x Anne